Pro rok 2020 připravili Kostka Koloběžky novu generaci svých koloběžek. Pojďme si je ukázat na příkladu koloběžky Kostka Tour Max G6.
Hlavní změny v Kostce :-)
1) Tužší stupátko a potažmo rám koloběžky
2) Méně nýtků na stupátku
3) Přepracovaná opatěnka
4) Cestovní řídítka standardem
Tady to najdete jako video.
Každoročně Kostka přichází se sadou novinek, tu s menšími, tu s většími změnami. Ty letošní se jim dost povedly.
Při zkoušení koloběžek zákazníci objemnějších postav v minulosti záhy zjistili, že Kostka koloběžky ve stupátku dost pružily. Letošní generace G6 tomuto pružení učinila přítrž velice jednoduchou a přitom efektivní změnou. Má lehce zvětšený profil středního jeklíku (hranaté trubky) ve stupátku. Tahle jednoduchá změna přinesla vyšší tuhost stupátka a lepší chování koloběžky ve sjezdech po rozbitém asfaltu (méně kroucení rámu a méně uskakování zadního kola).
Při práci na stupátku u Kostků zcela změnili opatěnku koloběžky. Místo navařeného trojúhelníku z trubky stejného průměru jako jsou boky stupátka dnes opatěnka je samostatný prvek vyfrézovaný z leštěného hliníku opatřený logem Kostky. Krásný a přitom funkční detail.
A do třetice ubylo nýtků. Stupátko koloběžek Kostka bylo v minulosti poseto množstvím nýtků pro lepší grip boty (aby vám podrážka na stupátku neklouzala). Bylo jich tam fakt hodně a ve výsledku se hůř prováděla výměna nohou, nýtky pocitově dřely podrážku a bránily snadnému otočení na patě či na špičce při výměne nohou. Generace šest má nýtky jen na krajních trubkách stupátka. Ze stupátka tedy nesklouznete, ale otočení chodidla na špičce či patě jde snáze. Stupátko se patrně bude více odírat, ale jak je to u používané koloběžky? Je vyleštěná stálým otíráním a rez na ní nemá šanci se chytit.
Mimo stupátko moc změna nenajdeme respektive jedinou jasně a snadno viditelnou jsou cestovní řídítka. Kostka si už několik let vyrábí vlastní řídítka. A experimentuje s jejich tvary a geometriemi a dělá dobře, protože výsledkem jsou třeba skutečná koloběžková řídítka jako má koloběžka Kostka Hill nebo práve cestovní řídítka jako má Kostka Tour Max G6. Příjemně se drží a neunavují zápěstí. Dobrá změna :-)
A nebyl by to Marek Kostka, aby koloběžky šesté generace neměly nové barvy. Loňská Mystic je vystřídána Satin. Tedy zase polomat, ale takový jemnější. Nové Kostky můžete mít v barvách Satin Black (sametová černá), Satin Ferrari (sametová červená), Satin Plum (sametová švestková modř), Satin Kiwi (sametová signální zelená), Satin Strawberry (sametová jahodově růžová), Satin Grey (sametově šedá) a jediná ne-satin barva, Kostkovic stálice Neon Lemon - reflexní žlutá, přesně taková, jak koloběžky Kostka léta známe :-)
Zbytek koloběžky je beze změn, brzdí ji Shimano Alivio V-brzdy, obutá je do Schwalbe Marathon, oba výplety jsou přímé a oba náboje úzké jak jsme u koloběžky Kostka tour Max zvyklí.